🛌 CO JÍST a NEJÍST před SPANÍM?

Když se řekne zdravě jíst, neznamená to jenom, CO se má jíst, ale taky KDY se to má jíst. Jíst před spaním není moc dobré. Pojďme se společně podívat na to, co je lepší večer z jídelníčku vynechat.

Červené maso: Pokud máte rádi steaky, dejte si je k obědu. I když je červené maso pro obsah bílkovin celkem zdravé, tělu trvá, než se mu ho povede strávit.

Alkohol: Říká se, že pár skleniček večer může napomoci dobrému spánku. To je ale velká chyba. Snižuje totiž regenerační účinek spánku a tak dochází k tomu, že váš organismus dehydratuje.

Sladkosti: Hlavním problémem např. sladkých tyčinek je pochopitelně cukr. Během dne ho potřebujeme, ale večer před spánkem bychom ho měli výrazně omezit.

Chipsy: Milujete je? Dát si je večer před tím, než se chystáte spát, je to nejhorší, co jenom můžete udělat. Nejenom, že obsahují mnoho soli, ale také mají mnoho prázdných kalorií, které se negativně podepíší na vaší váze. Sbohem dieto...

Vlašské ořechy: Jsou zdravé, ale ne jako jídlo před spaním. A to proto, že obsahují olej, který může vést i k tomu, že budete tloustnout.

Pečivo: Večer ho vynechte. Problémem je vysokých obsah sacharidů a cukrů.

Pizza: Doslova kalorická bomba. A to kvůli těstu, sýru a uzeninám. Navíc trvá pěkně dlouhou dobu, než tělo pizzu zpracuje. Když na ni máte chuť, dejte si ji raději k obědu.

Káva: Obsahuje kofein, který se hodí, když potřebujete své tělo nakopnout. Večer však chcete pravý opak, a tak není vhodné tento nápoj pít. Navíc působí také dehydrataci.

Těstoviny: Platí u nich stejný problém, jako je tomu u pizzy nebo u pečiva. Jsou vyrobené z mouky, což znamená nejenom problém s vysokou kalorickou hodnotou, ale také s velkým obsahem sacharidů.

Celer: Sice jde o zeleninu, ale tato konkrétní patří mezi vysloveně špatné jídlo před spaním. To proto, že celer je přírodní diuretikum. To znamená, že vyvolává močení, a tak je váš souvislý spánek v tahu.

Ovoce: Pár kousků si klidně dejte, ale pozor na to, abyste to nepřehnali s množstvím. Oblíbený večerní talíř ovocné "bomby" je na nic. Nadměrné množství ovoce je velký problém především pro vysoký obsah cukru, které jsou v něm obsaženy.
Tak hurá vstříc novoročním dietním pokusům se zdravým rozumem. Vaše Jarmila 👩‍🍳